Saturday, April 16, 2011

Allah maqbulkan doa itu...

Dulu...
Ya Allah, ampunkanlah dosaku, ampunkan dosa kedua ibu bapaku dan rahmatilah mereka dengan kasih sayang-Mu, sebagaimana mereka menyayangiku ketika diriku masih kecil. Ya Rabb, ku mohon ruang dan masa agar Kau memberiku kesempatan untuk aku berbakti kepada mereka selepas waktu
Jauh dari mama & abah yang dikasihi makanya doa ini mengiringi solat sepanjang belajar di universiti. Sepanjang mencari ilmu dunia kesempatan untuk berbakti kepada mama & abah sangat minimum. Disebabkan itu, ku panjatkan doa di atas agar diberi kesempatan itu.

Sekarang...
Bila berfikir-fikir tentang rahsia dalam rahsiaNYA, rupanya Allah telah maqbulkan doa itu. Itulah sebabnya kamu dipostingkan dalam negeri, tak perlu jauh menjenguk negeri orang. Allah berikan kesempatan untuk berbakti kepada mereka. Makanya, jangan sia-siakan peluang yang Allah beri, Al-Wahhab, Yang Maha Pemberi. Andai sibuk bekerja, pastikan luangkan juga masa yang ada buat mereka kerana doa kamu telah Allah maqbulkan, jangan disiakan.

Sabda Rasulullah s.a.w yang bermaksud: "Redha Allah bergantung pada redha dua ibu bapa, dan murka Allah bergantung pada murka kedua-dua ibu bapa."

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers