Sunday, November 15, 2009

Jom pantau makmal Sains UPSI

Makmal Sains di UPSI
Jom buat pemantauan berkaitan makmal di UPSI di Bangunan Pakar (bersebelahan SITC). Peralatan yang cukup lengkap. Syabas kepada pihak pengurusan makmal dan Fakulti Sains dan Teknologi UPSI.

Tingkat 2 adalah makmal Kimia manakala tingkat 3 dan 4 adalah makmal Biologi. Bukan saja-saja pantau, mungkin ada informasi berguna dalam penyediaan makmal. Boleh diaplikasikan di sekolah kelak =)

Makmal Kimia~

Lengkap dengan segala kemudahan, teratur dan selamat.
Terima kasih buat pembantu makmal kimia, En Ibrahim yang melayan kerenah kami, pelajar sem 7 untuk menyiapkan projek Bioteknologi yang lepas. Macam-macam kes ada, nak pinjam yang tu la...yang ni la...hehe... En Ibrahim, 5 set penyulingan tu kami dah hantar tau =)

Kebuk wasap

Chemical solutions
.........................................................................................................................................................

Makmal Biologi~

Pensyarah-pensyarah Biologi yang caring ~Thanks alot Dr Haniza =)

Bilik khas untuk menjalankan projek kultur tisu dan projek mikrob

Alatan komputer yang canggih:
Demonstrasi daripada Dr Haniza untuk mendapatkan data daripada sampel DNA (gel elektrolisis)

Terima kasih buat semua staf di Bangunan Blok Pakar terutama di makmal biologi: Pn Erawati, Pn Ira, Pn Lily, En Haizi, En Adi dan En Khairul...semua-semua la...yang telah membantu kami sepanjang kami di UPSI.

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers