Tuesday, December 6, 2011

Serangan

Mama: Kesiannya dekat anak mama ni...tak patot depa buat macam tu na...mentang-mentang mama abah tak ada, depa buat ikot suka ja dekat anak mama
Kakak: Tak apa...kak dengar ja, tak balas apa-apa...depa dah tua, biar la...tapi rasa macam nak tergelak pun ada, orang macam tu pun ada kan mama...hmmm...(senyum lagi)
Andai diselesaikan dengan cara berhikmah dengan kata-kata indah pasti lebih memudahkan semua pihak berbanding dengan cara yang negatif. Hanya salah faham yang sedikit. Interaksi & cara berkomunikasi perlu berkesan supaya kedua belah pihak tidak bermasam muka.

p/s: nasib baik saya cool ja...hehe =)

No comments:

Post a Comment