Thursday, October 14, 2010

Undangan istimewa

~Alhamdulillah, Alhamdulillah, Alhamdulillah~

Entri kali ini khas sempena Istiadat Konvokesyen sidang ke-12 yang sedang berlangsung di perkarangan Universiti Pendidikan Sultan Idris (UPSI) dari tarikh 13-17 Oktober 2010. 16 Oktober, counting the days rite now. Gambar sebelah sumbangan seorang sahabat UPSI, HYe Eda (facebook). Nice snap sis!

Tahniah buat semua graduan UPSI terutamanya daripada Fakulti Sains & Teknologi. Berakhir segala penat lelah, kesusahan, kepayahan suatu masa dahulu ya sahabat sahabiah sekalian. Segalanya terbayar dengan segulung ijazah yang bakal digenggam. Berbaloi. Alhamdulillah, tiada ucapan yang terbaik untuk diungkapkan tika ini. Allahuakbar!

Susahnya kita, sesaknya kita, sukarnya kita, sakitnya kita sepanjang 4 tahun lepas tiada yang lebih tahu melainkan dir
i sendiri & Allah. Ya, berharap agar ijazah yang diperoleh ini disertai dengan keberkatan dariNYA. Tanpa keberkatan, pekerjaan & gaji yang bakal diperoleh tiada makna malah memudaratkan. Nauzubillah~

Monolog dalaman

Syukur Alhamdulillah atas nikmat konvokesyen ini Ya Rabb. 4 tahun berulang alik ke Tanjong Malim dalam usaha mencari ilmu Allah. Segulung ijazah ini adalah untuk mama & abah yang telah merealisasikan impian anaknya ini untuk berjaya. Kalian telah membantuku mencari kejayaan itu, moga Allah membantu kalian di dunia hingga akhirat, inshaa allah.


Peringatan bersama
Buat semua graduan, ijazah itu amanah dari Allah. Peganglah amanah itu sebaiknya. Berfikir & bertindak seperti seorang graduan! Mulakan langkah pertama & terus istiqamah dengan sebaik mungkin. Dunia luar sangat mencabar. Be prepared!


Penghargaan

Terima kasih kepada semua yang pernah membantu diri ini sep
anjang 4 tahun di UPSI. Semua yang pernah wujud dalam kamus hidupku. Kepada sahabat yang pernah tumpangkan kereta untuk ke kuliah, pak cik pemandu bas kitaran sekitar kampus, prevet sapu (kereta sewa) yang sentiasa ada utk emergency case, pegawai di Stesen Keretapi Tanah Melayu (KTM), pembantu makmal di Jabatan Biologi yang sentiasa melayan kerenah kami setiap semester, guard UPSI yang sentiasa dengan senyuman di setiap pintu masuk kampus, cik-cik comel di semua kaunter pengurusan UPSI (Bahagian Hal Ehwal Pelajar, Bahagian Kewangan, Bahagian Akademik, Bahagian Pengijazahan), pihak Kolej Harun Aminurrashid yang sudi menerima penghuni ini selama 4 tahun setiap semester (8 sem). Kalau KHAR tidak sudi menerima pasti terpaksa menghuni di rumah sewa. Tidak lupa barisan pensyarah Fakulti Sains & Teknologi (FST) yang banyak membantu khususnya & semua pensyarah UPSI keseluruhannya. Tidak lupa, semua yang membantu dalam penghasilan tesisku di semester 7. Pengalaman yang sangat hebat & unik. Such an amazing experience! Telah terpahat ukiran kenangan yang sangat indah di sana, Bumi Tanjong Malim, Perak Darul Ridzuan. Tempat lahirnya bakal guru yang akan bertebaran di semua sekolah seluruh Malaysia. Kutitipkan secebis ukiran kenangan lalu, campus life =)


~Study mode~


~Keadaan meja study bila tiba exam week


~Hai budak kecil! Kamu dah berjaya dengan izin Allah sekarang.
Alhamdulillah, terus berjihad ya mujahidah setia~

~Terima kasih UPSI~

.::Saya suka berterima kasih::.

2 comments:

payed said...

nice entri..menaikkan semangat untuk dapat konvo first class..usaha akan ditingkatkan..inshAllah~

Asrari said...

sekadar perkongsian~ bukan niat mendabik diri, astaghfirullah...kamu ambil mana yg baik ye, inshaa allah moga Allah titipkan kekuatan & keyakinan buat kamu untuk menempah kejayaan di dunia juga akhirat. Allah knows best~

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers