Wednesday, September 1, 2010

Kisah Faizal & Azwan Episod 2

Melangkah masuk ke kelas 2 Mujahid untuk kali kedua. Pendidikan Seni Visual atau lebih mudah pelajar menyebutnya, PSV. Setelah mengenalpasti beberapa orang pelajar yang hyperactive semasa kelas sebelum ini, Alhamdulillah...kawalan kelas lebih baik berbanding sebelumnya. Kena tackle yang paling aktif tu dulu. Mereka melakukan sesuatu supaya kita marah. Perhatian. That's the main point. Ok. Cikgu akan bagi perhatian kepada kamu. Hope, you can give cooperation.

Faizal & Azwan. Mereka sangat
energetic. Sentiasa menjadi ketua dalam kebisingan yang berlaku di dalam kelas. Sepanjang kelas berlangsung. Alhamdulillah, everything was under controlled. Cuma Faizal & Azwan, keletah mereka makin menjadi. Mahukan perhatian. Saya ambil tindakan untuk berbual ketika mereka menyiapkan tugasan mewarna. Berbual tentang diri dan keluarga. Suaikenal.

Kali ini fokus pada kisah Faizal
. Dia comel walaupun sedikit comot kerana kemiskinan. Kecil ja budaknya.
Innocent. Talkative. Anak bongsu, mempunyai abang yang sudah bekerja. Ibunya bekerja di kantin manakala ayahnya baru meninggal dunia 1 Ramadhan yang lalu. Masih baru. Katanya disebabkan penyakit lelah dan jantung. Melihat dalam matanya tiada riak sedih atau hiba. Masih budak mungkin. Tiada perasaan yang wajar digambarkan ketika berkongsi. Kuatnya dia. Inshaa allah...moga Allah bantu dalam setiap urusan hidup kamu di dunia & akhirat ye Faizal. Selesai berbual. Tugas mewarnanya juga siap serentak. Tersenyum si Faizal. Bersambung...

.::Teruskan tadhiyyah dalam proses tarbiyyah::.

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers