Friday, August 7, 2009

Bila balik kampung =)

Apa aktiviti bila balik ke kampung? Jom...!!!

Biasa la...bila orang bandar balik kampung...tambah pula musim ikan banyak dalam parit, aktiviti paling best adalah memancing (dalam bahasa utara, mengail). Ikan yang banyak dapat, ikan puyu!

Semua excited bila dapat ikan, tengok-tengok dah penuh satu timba he...he...yang penatnya mama la sebab nak kena siang dan masak.

Aktiviti lain, bila dah mengail lepas tu mandi parit...dulu-dulu lagi best dari sekarang. Tapi, tak kisah...terjun je adik-adik tu...ada yang takut pacat...ada yang takut lintah =)

Kebetulan ada daging korban lebih, apa lagi...Jom bakar daging!!!

Banyak lagi yang dibuat kat kampung, cuma tak sempat nk tangkap gambar...kutip buah jambu, buah mempelam, main tuju kasut macam-macam lagi.

Miss the memories so much!!!

No comments:

Post a Comment