Thursday, October 27, 2011

Hanya musabab mungkin...

Sampai suatu tahap, apabila taklifan (tangjawab, amanah) yang diberikan tidak mampu untuk digalas. Lemah. Itu memang fitrah hamba. Manusia memang dijadikan lemah supaya memohon pertolongan dari tuhannya, Allah. Kecemasan. Hal yang tiba-tiba berlaku menggugat keyakinan memegang taklifan. Allahu akbar! Moga tok wan cepat sembuh. Mungkin itu hanya sebagai musabab. Allah tahu segala.

Berat taklifan itu. Manusia tidak boleh lari dari sebarang taklifan kerana memang kita layak untuk itu. Tetapi, kekuatan makin menyusut, lemah kian menjerut. Sahabat? Tak, mereka juga ada taklifan yang mungkin turut meletihkan. Mereka tidak selalunya bersama untuk bertindak selaku pendengar. Kamu tiada siapa-siapa. Hanya ada Allah di sisi untuk mengadu segalanya. Ya, hanya Dia. Beginilah rasanya bila di akhirat kelak. Tiada siapa kecuali Allah buatmu.

Buat mama & abah, selamat menunaikan haji. Alhamdulillah, dengan izin Allah kalian menjadi tetamu Allah tahun ini. Moga selamat pergi dan pulang. Jelajahlah bumi Allah, kerana barakahnya sangat hebat buat kalian di situ. Hmm~ please look after my parents ya Rabb, really missed them so much~
Iman: Hey hati, kamu jangan letih ya! Kamu kan kuat! Mujahidah Allah seperti kamu pasti Allah pimpin dengan bantuan-bantuan di sekeliling. Makanya, kamu jangan lemah. Ingat, contohi Saidatina Fatimah puteri Rasulullah yang seringkali diuji.
Hati: Subhanallah wa InshaAllah~
p/s 1: But, as human, really need a shoulder right now!

No comments:

Post a Comment