Wednesday, March 9, 2011

Entri Biasa

Bismillahirrahmanirrahim~
Lafaz mulia memulakan semula penulisan di sini setelah lama tiada info terbaru. Sibuk mungkin dalam menjalankan segala taklifan daripada Allah. Alhamdulillah, 3 bulan di sekolah dengan gelaran guru pelbagai coretan pengalaman telah dilukis pada kanvas putih kehidupan. Walau positif atau negatif, ia tetap menjadi pengalaman yang mematangkan. InshaaAllah.

Terkesan
Apabila disapa oleh pelajar ketika berjalan di koridor bangunan walau hanya dengan panggilan "Cikgu.." sudah cukup terasa dihargai inikan pula dengan sapaan "Assalamualaikum". Subhanallah...sungguh terharu hanya dengan ucapan salam itu. Kenapa? Kerana budaya menghormati guru kurang di sini sehinggakan ada guru yang bersetuhan bahu dengan pelajar ketika berjalan di koridor kelas.

Sekolah 1 Malaysia
Mungkin geli hati dengan title itu tetapi memang begitulah 'environment'nya di sini. Peratus atau bilangan kaum para pelajar hampir sama banyak. Kepelbagaian kaum itu mungkin menjadi faktor kuat kurangnya disiplin dan rasa hormat pada guru.

p/s: Terima kasih buat yang menyapa Cikgu setiap hari di sekolah ya! Samada saya kenal kamu atau tidak, saya doakan kamu berjaya dalam pelajaran, InshaaAllah~ =)

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Pregnancy tickers